عمق اختلاس و فساد در سفارت افغانستان مقیم مسکو
شفیق الله امیری شفیق الله امیری

پیوسته به گذشته

 

   قسمی که شما میدانید مدتی معینی از نشر نامۀ قبلی ام گذشت. در آن نامه به طور مستند از وابستۀ امور فرهنگی سفارت افغانستان در روسیه محمد لطیف بهاند که عامل اصلی فساد و اختلاس  در این سفارت میباشد نام برده شده بود و اسناد انکار ناپزیر در باره "فعالیت های" این متخصص بی سابقۀ "زبان و ادبیات" (اکنون دیپلومات خیلی ورزیده؟؟) ارائه گردید.

  سوال در  ایجاست که نشر این همه اسناد انکار ناپذیر، موجه ، مستدل وصریح چی دردی را دوا کرد و چه عواقبی در پی داشت؟ با تاسف باید بگویم که تا هنوز هیچ نتیجۀ ملموسی به چشم نمیخورد.

  اینکه آقای بهاند و گروپ نهایت حقیری از "هواخواهانش" بعد از نشر این مضمون نیز به غوغا و واویلا گوی خواهند پرداخت و این و آن را ملامت، توهین و تحقیر خواهند کرد و بر چسپ های بالای آنها خواهد زد باکی نیست و فرقی هم نمیکند، از یک فرهنگی "نامدار" انتظاری دیگری نمیرود. جای مسرت است که دیگر همه به مسخره بودن بهاند پی برده اند، و کسی به آن وقعی نمیگذارد.

به طور مثال بهاند در بارۀ خود خواهد نوشت:
-این یک تهمت بالای شخصیت شخیص فرهنگی ووو است؛

-این توطئه و دسیسۀ  فلان و بسمدان است؛

-عقده گشائی شخصی است؛

-باز هم کسی (غالبأ خود بهاند) پیدا خواهد شد و احتجاجیۀ پوچ و میان تهی به دفاع از "شخصیت شخیص" خواهد نوشت و ما را به خنده خواهد انداخت؛

-لطیف ب. از نام های احمد و محمود به سایت افغان پیپر پیامک های خواهد فرستاد و وقیحانه تاکید خواهد کرد که همه "مرکب" و آدم های ناخوب هستند، این تنها اوست که سمبول پاکی، صداقت، شرافت و ماموریت عالی ... میباشد.  و گویا او باز هم قربانی کدام توطئه است.

   با  این همه، بهاند و شرکایش را با نقشه های ابتدائی و مضحک شان میگذاریم کنار، از آنها انتظاری دیگری هم نمیرود . صرف یک سوال را از بهاند میخواهم طرح کنم: او به کدام حق  و در بدل چه چیزی بورسها را به اشخاصی  داده که به وزارت امور خارجۀ افغانستان هیچ ارتباط مسلکی و کاری ندارند و از طرف آن وزارت معرفی نگردیده است تا در انستیتوت های مربوط به وزارت امور خارجۀ روسیه شامل شوند؟

  اگر این همه اسناد جعلی هستند و او در اینکار دست ندارد، پس آیا او میتواند از موسسات تحصیلی مطروحه نامه های را در مورد رد این اتهامات دریافت نموده و با ترجمۀ فارسی  آن از طریق همین سایت نشر نماید؟

  در این میان سوال و استدعای ما از ارگان های دولتی افغانستان و مشخصا از:

-وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی افغانستان،

-وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان،

-وزارت تحصیلات عالی افغانستان

و بالاخره لوی څارنوالی این است تا هرچه زودتر در این مسله مداخله نموده  و از آقای بهاند بپرسند که او به کدام صلاحیت از نام سفارت افغانستان در  مسکو، سهمیه های تحصیلی را که حکومت روسیه برای وزارت امور خارجۀ افغانستان در نظر گرفته اشخاص غیر را برای تحصیل به موسسات عالی تحصیلی  وزارت امور خارجۀ روسیه معرفی می نماید؟ آیا چنین یک فعالیت نقض قوانین و مقررات جاریۀ افغانستان نیست؟  من دور از آن هستم که اراکین حکومتی را در در این جرم شریک بدانم. واضح است که این عمل از طرف بهاند و حلقۀ نهایت قلیلی از طرفدارانش صورت گرفته است.

   ذیلا برای ثبوت هرچه بیشتر جرائیم آقای بهاند سندی دیگری را با ترجمۀ فارسی آن میفرستم.

  آقای بهاند اینبار دختر خانمی نا معلومی را به نام نعیمی آیده محمد صمیمی  ( اسناد دست داشته میرسانند که این دختر خانم هیچ ارتباطی با افغانستان نداشته و شناسنامۀ شهروندی افغانستان برای او به وسیلۀ بهاند در بدل پول هنگفتی جعل و به دانشگاه ارائه گردیده،در حالیکه دختر اصلأ ارمنی بوده و شهروند ارمنستان میباشد)  از نام و از سهمیۀ که حکومت روسیه به وزارت خارجه افغانستان تخصیص داده به انستیتوت دولتی روابط بین المللی مسکو به  دانشکدۀ"روابط اقتصاد بین المللی" معرفی نموده است...

فساد تا به کی؟                 فساد تا به کجا؟

با احترام

شفیق الله امیری

روسیه


 

(ترجمه به فارسی)

رئیس انستیتوت دولتی روابط بین المللی مسکو (دانشگاه) وزارت امور خارجۀ

روسیه،عضو موقت اکادمی علوم روسیه آقای تورقونوف!

  بخش امور فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی افغنستان در روسیه احترامات خود را به رئیس انستیوت دولتی روابط بین المللی مسکو(دانشگاه)، عضو موقت اکادمی علوم روسیه آقای تورقونوف تقدیم داشته با اغتنام فرصت مراتب ذیل را خبر میدهد:

  سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در روسیه به ادامۀ یادداشت شماره 487 مورخ 29.082008 خویش، خواهشمند است شهروند افغانستان نعیمی آیده محمد صمیمی متولد 14.07.1991 را در کورس اول دانشکدۀ    "روابط بین المللی اقتصادی" به حساب سهمیۀ که برای وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی افغانستان در نظر گرفته شده است بپزیرند.

نعیمی آیده محمد صمیمی شهروند افغانستان بوده و مکتب را با دریافت مدال "طلائی" به پایان رسانیده است.

   از اینکه اسناد را با اندکی تأخیر فرستادیم قبلأ معذرت میخواهیم و امیدواریم که فیصله آن انستیتوت مانند همیشه مثبت خواهد بود.

   بخش امور فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در فدراتیف روسیه با استفاده از فرصت افتخار دارد تا حرمت خویش را مجددا به آن انستیتوت ابراز دارد.

                   محمد لطیف بهاند

             وابستۀ امور فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در مسکو

                                                                 شمارۀ صادره : 490

                                                                 تاریخ صدور : 03.09. 2008


January 23rd, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها